Колупаєва, А.А. Інклюзивне навчання [Текст] : вибір батьків / А.А. Колупаєва; О.М. Таранченко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 56 с. – (Інклюзивне навчання).
Демократичні зміни в суспільному житті країни зумовили нове бачення, розуміння та переоцінку багатьох сталих положень. Як наслідок — на сучасному етапі однією з альтернативних форм здобуття освіти дітьми з особливостями психофізичного розвитку стало інклюзивне навчання, що передбачає перебування дитини з особливими потребами в масовому загальноосвітньому дошкільному чи шкільному закладі. Матеріали цього посібника розкривають теоретичні і практичні питання інклюзивного навчання, враховують сучасні тенденції, передовий міжнародний та український досвід. Автори посібника, використовуючи найсучасніші матеріали, надають корисні поради щодо забезпечення належних видів адаптації для дитини з особливими освітніми потребами в навчальному закладі.
Чеботарьова, О.В. Дитина із синдромом Дауна [Текст] / О.В. Чеботарьова; І.В. Гладченко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 48 с. – (Інклюзивне навчання).
Ця книжка адресована батькам дітей із синдромом Дауна, корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. Як свідчить досвід багатьох країн світу, люди із синдромом Дауна стають повноцінними членами суспільства, діти можуть ходити у звичайні дошкільні заклади та школи, дорослі — знаходити роботу та створювати сім’ю. Необхідно лише допомогти дитині із синдромом Дауна знайти своє місце в житті. Для цього батьки повинні знати якомога більше про особливості розвитку їхньої дитини, її можливості, сучасні методи та технології навчання та виховання. Автори пояснюють, який потенціал у дітей із СД, що таке рання комплексна допомога, які заняття необхідні таким дітям, як підготувати дитину із синдромом Дауна до шкільного навчання, які існують спеціальні методики тощо.
Колупаєва, А.А. Інклюзивне навчання [Текст]: технології навчання / А.А. Колупаєва; О.М. Таранченко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 160 с. – (Інклюзивне навчання).
У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей з порушенням психофізичного розвитку; методичні рекомендації щодо адаптації дитини та модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
Чеботарьова, О.В. Дитина із церебральним паралічем [Текст] / О.В. Чеботарьова; Л.В. Коваль; Е.А. Данілавічютє. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 48 с. – (Інклюзивне навчання).
Цей посібник адресовано батькам дітей із церебральним паралічем (ДЦП), корекційним педагогам і вихователям навчальних закладів. У нашій країні, та й загалом у світі, вже набуто великого досвіду з лікування, навчання і виховання дітей із ЦП. Визначальною умовою залишається комплексна взаємодія психолога, вчителя та батьків учня для досягнення бажаного ефекту. Від того, наскільки вчасною буде корекційна допомога, залежить подальша доля дитини. Тому автори посібника дають відповіді на найактуальніші запитання батьків, розповідають про допомогу дитині, рекомендують різні методики корекції та навчання дітей із церебральним паралічем.
Трикоз, С.В. Дитина з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] / С.В. Трикоз; Г.О. Блеч. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 144 с. – (Інклюзивне навчання).
У цьому посібнику розглядаються особливості інтелектуальних порушень у дітей з урахуванням реалій і перспектив. Цей путівник для батьків допоможе їм зрозуміти власну дитину і усвідомити те, що інтелектуальні порушення не є вироком. Батьки знайдуть тут поради щодо того, як має навчатися дитина, як її можна підготувати до школи та які види діяльності доцільно практикувати в родині. Автори описують стратегії батьків у позитивному впливі на психологічний розвиток дитини, надають рекомендації з розвитку в дитини вмінь та навичок самообслуговування. Посібник містить відомості щодо подальшої професійної орієнтації у майбутньому житті дитини.
Костенко, Т.М. Дитина з порушенням зору [Текст] / Т.М. Костенко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 40 с. – (Інклюзивне навчання).
Ця книжка призначена для батьків, які стикаються з проблемою порушення зору в дитини — вродженим або набутим, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Для того щоб дитина, попри ці проблеми, зростала і розвивалась, як усі інші, батькам потрібно багато знати про зір, функції ока, вчасно звертатися до лікаря-офтальмолога. Як підготувати таку дитину до навчання в школі, як правильно вибрати навчальний заклад? На ці та багато інших запитань можна знайти відповіді у цій книжці. Крім того, автори надають спеціальні рекомендації: як вчасно розпізнати будь-які порушення зору дитини, як допомогти дитині в разі тяжких порушень і куди звертатися по допомогу.
Прохоренко, Л.І. Дитина із труднощами у навчанні [Текст] / С.В. Трикоз; Г.О. Блеч. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 144 с. – (Інклюзивне навчання).
Прохоренко, Л.І. Дитина із труднощами у навчанні[Текст] / Л.І Прохоренко. – Х. : Ранок, Кенгуру, 2018. – 48 с. – (Інклюзивне навчання за нозологіями).
Ця книжка призначена для батьків дітей, у яких виявлено порушення когнітивного розвитку, тобто кмітливості, здатності сприймати нову інформацію і запам’ятовувати її, уваги, мовлення, орієнтації у просторі і часі, рухових навичок. Автор розповідає про причини цих порушень, акцентує увагу на тому, чому цим дітям украй необхідна допомога дорослих, надає конкретні поради щодо розвитку такої дитини. Книжка містить відповіді на багато запитань, а саме: як формувати мовлення, як навчати дитину грати, як формувати знання про довкілля, як розвивати розумову діяльність дитини. Крім того, автор розповідає, як дорослим слід поводитися із всиновленими дітьми з такими порушеннями, чого слід уникати у вихованні.
Рібцун, Ю.В. Дитина з порушеннями мовленнєвого розвитку [Текст] / Ю.В. Рібцун. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 40 с. – (Інклюзивне навчання).
Цей посібник рекомендовано для батьків дітей із затримкою мовленнєвого розвитку. Найпоширенішим діагнозом є фонетико-фонематичне недорозвинення, тобто порушення процесів формування звуковимовної системи в дітей з різними мовленнєвими розладами. Правильне мовлення — це не тільки чітка звуковимова, а й уміння грамотно висловлювати власні думки, загальний розвиток, культура, успішність дитини в цілому. Саме тому в батьків виникає безліч запитань: що потрібно для повноцінного розвитку мовлення малюка, як запобігти порушенням звуковимови в дитини, чи варто віддавати дитину до спеціального дошкільного закладу, куди звертатися по допомогу, як найкраще навчати дитину з такими вадами читання тощо. Автор посібника відповідає на ці та багато інших запитань, надає конкретні поради щодо методики роботи з такими дітьми задля успішного подолання проблем.
Колупаєва, А.А. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі [Текст] / А.А. Колупаєва; О.М. Таранченко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 56 с. – (Інклюзивне навчання).
Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами містить: навчально-методичні матеріали, що висвітлюють особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушенням слуху, зору, церебральним паралічем); методичні рекомендації щодо модифікації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; специфіку роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
Душка, А.Л. Дитина з розладами аутистичного спектра [Текст] / А.Л. Душка. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 32 с. – (Інклюзивне навчання).
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з комплексом проблем, пов’язаних із забезпеченням відповідних умов життєдіяльності для дитини з психофізичними вадами. Проблеми, що постають перед батьками дітей з розладами аутистичного спектра, зачіпають усі сфери життя. Автор намагається допомогти розібратися із цими проблемами, надає слушні поради з огляду на особливості дитини і сучасні методики навчання дітей з РАС. Допомагає батькам усвідомити, що формування в них здатності до самоорганізації та саморозвитку є вкрай важливим для психологічного благополуччя їхньої дитини.
Сухіна, І.В. Гіперактивна дитина [Текст] / І.В. Сухіна. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 40 с. – (Інклюзивне навчання).
Жива, рухлива, активна дитина – що в цьому поганого? Автори посібника розповідають про те, яких дітей можна назвати гіперактивними. Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю виявляється у підвищеній руховій активності, збудливості, труднощах концентрації та утриманні уваги, імпульсивності поведінки, проблемах у взаємостосунках з однолітками. Автор розповідає про причини гіперактивності, надає корисні рекомендації щодо підготовки такої дитини до школи, навчання її у шкільному закладі і навіть вибору продуктів харчування. Учителі і вихователі знайдуть тут поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в класі.
Сухіна, І,В. Гіперактивна дитина[Текст]. – Х. : Ранок, Кенгуру, 2018. – 48 с. – (Інклюзивне навчання за нозологіями).
Вихователі і вчителі знайдуть тут також поради стосовно поводження з гіперактивними дітьми в групі дитсадка і в класі.
Литовченко, С.В. Дитина з порушенням слуху [Текст] / С.В. Литовченко; В.В. Жук; О.М. Таранченко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 56 с. – (Інклюзивне навчання).
Ця книжка призначена для багатьох родин, що стикаються з проблемою порушення слуху в дитини, а також для педагогів і вихователів інклюзивних навчальних закладів. Головне для батьків — не впадати у відчай, а допомогти дитині почуватися впевнено, бути щасливою. Для досягнення цієї мети батькам потрібні знання про особливості їхньої дитини, про можливості її розвитку, прийоми навчання і виховання — про все це і йдеться у даному посібнику. Тисячі людей, які не чують, живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, щасливими, отримують освіту, обирають професію і влаштовують особисте життя.
Базима, Н.В. Розвиток мовлення дітей з аутизмом [Текст] / Н.В. Базима. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 144 с. – (Інклюзивне навчання).
Посібник містить практичні рекомендації щодо розвитку мовлення у дітей з аутизмом старшого дошкільного віку. Описані особливості розвитку психічної та сенсорної сфер, висвітлюється специфічність формування емоційно-вольової сфери, надані характеристики поведінки та ігрової діяльності у дітей з аутизмом. Окрема увага приділяється комунікативним навичкам дітей з аутизмом та їхньому розвитку за методикою формування мовленнєвої активності з розкриттям мети, завдань, напрямів, методів та прийомів роботи. Описані психолого-педагогічні умови та принципи корекційного підходу до формування мовленнєвої активності.
Мартиненко, І.В. Комунікативний тренінг для дошкільників з порушеннями мовлення [Текст] / І.В. Мартиненко. – К. : Літера ЛТД, 2019. – 120 с. – (Інклюзивне навчання).
У навчально-методичному посібнику висвітлено теоретико-методичні засади та надано практичні рекомендації щодо формування комунікативної діяльності, проведення психокорекційної роботи з дітьми із мовленнєвими порушеннями в умовах дошкільного навчального закладу. Описано етапи завдання, методи та принципи, зміст комунікативного тренінгу цієї групи. Посібник призначено для практичних психологів, педагогів, логопедів і вихователів дошкільних навчальних закладів, а також студентів, які навчаються за спеціальністю “Спеціальна освіта (логопедія і спеціальна психологія)”. Крім того, посібник, безумовно, зацікавить батьків дітей з особливими освітніми потребами.
Колупаєва, А.А. Путівник для педагогів та батьків дітей з особливими потребами[Текст] : діти з особливими потребами в загальноосвіт. просторі: початкова ланка / А.А. Колупаєва; О.М. Таранченко. – Х. : Ранок, Кенгуру, 2018. – 112 с. – (Інклюзивна освіта).
У навчально-методичному посібнику висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку (порушеннями слуху, зору, церебральним паралічем). Посібник містить методичні рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального : середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; опис специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; поради стосовно корисних ресурсів, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики. Посібник адресовано педагогам загальноосвітніх закладів, методичним працівникам, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів освіти, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з особливими потребами, працівникам соціальних служб.
Екман, П. Чому діти брешуть [Текст] : як батьки можуть заохотити дітей бути чесними / П. Екман; пер. з англ. Ю. Гордієнка. – К. : КМ-БУКС, 2018. – 264 с.
Пол Екман пояснює, чому деякі діти брешуть більше, ніж інші. Ви дізнаєтеся про зв’язок між брехливістю дітей і їх пристосованістю до подальшого життя, а також про те, що обман є частиною більш загального малюнку поведінки дитини, який найчастіше і найбільш вміло демонструють деякі діти. Найважливішими аспектами цієї проблеми є роль батьків, друзів, оточення в школі, а також конкретної спокуси і ймовірності викриття і покарання. Обманюватиме дитина чи ні залежить не тільки від цих факторів, а й від ситуації. В книзі автор висвітлює важливе питання стосовно того, які фактори є найвпливовішими щодо виникнення та подальшого вдосконалення брехні: інтелект, особистість, непристосованість, виховання, вплив друзів, специфіка ситуації, вік тощо. Пол Екман вкаже батькам на правильний спосіб спілкування зі своїми дітьми, допоможе впоратися з дитячою брехнею і навчить, як запобігти її розвитку.
Шубін, Н. Риба всередині нас [Текст] : мандрівка 3,5-мільярдною історією людського тіла / Н. Шубін; пер з англ. А. Лип’ятських. – К. : Комубук, 2018. – 280 с.
Чому наші тіла збудовані саме так, а не інакше? Що спільного між людською рукою та крилом мухи? І чому, якщо ми хочемо зрозуміти такий буденний фізіологічний процес, як гикання, нам варто глибше вивчити дихання риб? Обравши своїм вихідним пунктом розповідь про відкриття скам’янілих решток доісторичної істоти, що отримала ім’я тіктаалік, один із провідних світових палеонтологів Ніл Шубін запрошує читачів у захопливу мандрівку 3,5-мільярдною історією людського тіла. Вивчаючи скам’янілості та аналізуючи й порівнюючи фрагменти ДНК, він переконливо показує, що наші руки – це еволюційні нащадки риб’ячих плавників, будова нашої голови загалом не відрізняється від будови голови давньовимерлої риби, а значні частини людського геному можна виявити ще у найдавніших черв’яків та бактерій. Написана легко й доступно, попри колосальну кількість вражаючих наукових фактів, ця книжка безумовно заохочує нас поглянути на себе та світ навколо нас свіжим, проникливішим поглядом. Як грайливо зазначила Sunday Telegraph: «Риба всередині нас» неодмінно б стала книжкою року для Чарльза Дарвіна», якби, додамо, вийшла друком ще за його життя».
Гоулман, Д. Емоційний інтелект [Текст] / Д. Гоулман. – Х. : Віват, 2019. – 512 с. – (Саморозвиток).
Залежність між інтелектом і життєвим успіхом зрозуміла і майже аксіоматична. А як впливає на життєві здобутки емоційна сфера людини? Які емоційні складники передусім формують нашу долю? Чи можна (і як саме, якщо так) виправити емоційні моделі, закладені в людині, коли вони гальмують її рух до кращого? І взагалі, чи реально об’єднати два слова – “емоційний” та “інтелект” – і не дістати суперечність? ВІдповіді на ці питання дає оперта на наукову базу й водночас легко написана для широкої аудиторії книжка Девіда Ґоулмана – один із безперечних психологічних бестселерів останніх десятиліть.
Донован, А. Самомотивація [Текст] / А. Донован. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 256 с.
Андро Донован вірить, що кожна людина може бути щасливою. У книжці «Самомотивація» авторка вчить кожного почути своє «Я», відокремити власні бажання від нав’язаних суспільством і жити в гармонії передусім із собою, зі своїми внутрішніми щурами. Пропонована книжка акумулює багаторічний досвід роботи з клієнтами і містить важливі теоретичні зауваги, практичні поради, вправи, виконання яких має наблизити читача до внутрішньої рівноваги, а також реальні історії людей, яким Андро Донован допомогла зрозуміти себе й наважитися на зміни в житті.
Судзукі, В. Дивачка, що закохалася в мозок [Текст] : активізувати розумову діяльність і почати жити краще / В. Судзукі; Б. Фіцпатрик. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 368 с.
Чи можливо кардинально змінити життя в дорослому віці й стати найкращою з можливих версій самого себе? «Так!» — стверджує відома нейробіолог і палка популяризаторка здорового способу життя, професорка Нью-Йоркського університету Венді Судзукі. У своїй нон-фікшн автобіографії вона дохідливо розповідає про історію та сучасні досягнення науки про мозок, функції різних його ділянок, а також зв’язок розумової діяльності з фізичними вправами. А ще в книжці є корисні «Струси мозку» — лайфхаки, що активізують роботу різних мозкових структур. «Коли ми розпочинаємо активувати власний мозок та потроху налагоджуємо зв’язок між ним та нашим тілом, коли починаємо усвідомлювати те, що наш мозок робить для нас і для створення чудового та нерозривного зв’язку між собою та тілом, то надаємо собі винятковий, неповторний шанс примусити його працювати краще. Інакше кажучи, наше мислення загострюється, а ємність нашої пам’яті зростає. Ми вчимося максимально використовувати гарні аспекти нашого оточення (зокрема й власне тіло). За допомогою цієї книжки я спробувала забезпечити вас інструментами, які потрібні, щоб розпочати шлях до покращення пам’яті, уваги та настрою, і надати вам мотивацію до життя з аеробними та спонукальними вправами, котрі слугуватимуть поштовхом для пластичності вашого мозку. Що ви робитимете з тією пластичністю мозку та як ви пристосуєте її до різних аспектів вашого життя — стане вашим особистим і унікальним вибором». Венді Судзукі
Мікер, М. Мама і син [Текст] : як виростити з хлопчика чоловіка : психологія виховання з любов’ю і розумінням / М. Мікер. – К. : Сварог, 2019. – 296 с.
Мама – головна жінка в житті хлопчика. Саме мама повинна допомогти синові знайти мету і призначення в житті, навчитися розуміти і прощати, стати самостійним і нести відповідальність за свої вчинки. І мамам, звичайно, нелегко.
Як знайти правильні слова і підтримати в складній ситуації? Як стати хорошим прикладом? Як навчитися виражати свою любов і підтримку, а в потрібний момент з легким серцем відпустити сина в доросле життя?
Кожна мама хлопчика щодня вирішує безліч завдань, пов’язаних з вихованням чоловіки. І книга Мег Мікерен покликана допомогти їм в цій непростій, але важливій справі.
Дестено, Д. Емоційний успіх [Текст] : як отримати бажане та необхідне від життя за допомогою трьох ключових емоцій / Д. Дестено; пер. з англ. У. Курганова. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 288 с.
Прагнете розвинути наполегливість і силу волі, щоб досягти успіху? А чи справді це потрібно? Автор книжки «Емоційний успіх» доводить: дієвішими за силу волі та витримку є емоційні інструменти. Три найважливіші соціальні емоції — співчуття, вдячність і гордість — допомагають нам досягнути мети в різноманітних життєвих сферах. Як саме вони працюють та як їх культивувати — на ці питання й відповідає книжка. Вона буде корисною всім, хто націлений на успіх, а також зацікавленим у пізнанні таємниць людської психіки.
Борг, Дж. Мистецтво говорити [Текст] : таємниці ефект. спілкування / Дж. Борг. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 304 с.
Бізнес-тренер Джеймс Борґ, відомий своїми відкриттями в галузях спілкування, особистісного розвитку, мови тіла та «контролю мислення», пропонує прості і дієві поради для кожної людини. Його методика допоможе змінити спосіб мислення і поведінку в особистому житті й на роботі, зробить життя цікавішим, насиченішим і позбавить зайвого стресу, а ваші навички спілкування сягнуть геть нового рівня.
Малихіна, М.С. Дитина у світі емоцій [Текст] / М.С. Малихіна. – Х. : Основа, 2019. – 160 с.
Емоції оточують нас щомиті, без них життя просто не можливе. Ми радіємо чи сумуємо, захоплюємось чи розчаровуємось, сміємося, сумуємо, лютуємо, можемо бути сповнені щастя або журби. Емоції можуть виникати попри наше бажання, а іноді нам навіть важко впоратися з ними. Ця книга написана для батьків, які прагнуть розуміти свою дитину, допомогти їй навчитися контролювати свою емоційну поведінку, хочуть дізнатися, що таке емоційний інтелект і як він формується. Дорослі дізнаються, чому в дітей виникають істерики, агресія, страхи і як слід поводитись у подібних ситуаціях. І взагалі, щастя — це теж емоція. Бути щасливим можна навчитися і навчити дитину! Мабуть, саме цього бажають батьки.
Максименко, Д.С. Гра – ключ до душі дитини [Текст] : гармонізація відносин дитини з навколишнім світом : практ. психологія / Д.С. Максименко. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 240 с.
Книга присвячена аналізу виховної можливості гри – одному з улюбле- них і органічних видів діяльності та спілкування дітей дошкільного та мо- лодшого шкільного віку. Автор розглядає дитячу гру як ефективний діагностичний, корекцій- ний, розвиваючий і виховний засіб, який дозволяє дорослим не тільки знайти шлях до душі дитини, допомогти їй відкрити красу навколишнього світу і людських відносин, а й самим відчути радість від ігрового спілкування з дитиною. Охарактеризовані показники ефективності застосування ігрових процедур, чітко прописані діагностичні критерії ігрової поведінки і переживань дітей. Грунтуючись на фундаментальних уявленнях видатних дослідників, автор враховує багато нюансів (особливості віку дитини, проблеми її розвитку, поведінки, реакції дорослих), вимоги до створення ігрового се- редовища вдома і поза ним, передбачаючи багато питань, які можуть викикнути у дорослих читачів. Адресується дорослим-вихователям, педагогам, практичним психологам, дослідникам-початківцям, а також всім, у кого є діти.
Якутенко, І. Воля і самоконтроль [Текст] : Як гени і мозок заважають нам боротися зі спокусами / І. Якутенко. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 432 с.
Чому одні люди легко відмовляються від спокус, а інші не в змозі їм протистояти? Автор книжки, зібравши найсвіжіші наукові дані, доводить, що люди, яким складно протистояти спокусам, фізіологічно й біохімічно відрізняються від тих, у кого цих проблем немає. Через генетичні особливості в таких людей інакше розподіляються і працюють нейромедіатори — речовини, які регулюють роботу мозку. Порушення бувають різними: комусь постійно не вистачає почуття задоволення, а хтось відчуває від приємних речей настільки сильні емоції, що не може опиратися їм. Але підсумок один: «тваринна» частина мозку — лімбічна система, яка вимагає задоволення просто тут і зараз, частіше бере верх над «найрозумнішою» зоною — префронтальною корою, яка пам’ятає, що миттєве задоволення загрожує великим життєвим планам. У книжці багато тестів, і, хоча за їх результатами не можна зробити висновки про те, чи є у вас «погані» варіанти «генів самоконтролю» і як їхній вплив поєднується з факторами середовища, за непрямими ознаками все ж можна припустити, які системи у вашому мозку працюють не зовсім правильно. Остання частина книжки — це рекомендації, як можна ефективно утримуватися від спокус саме вам і домагатися довгострокових цілей, незважаючи на проблеми з самоконтролем.
Гресь, А. Як пригорнути кактус [Текст] : кн. для батьків, які хочуть зрозуміти своїх підлітків / А. Гресь. – Х. : Основа, 2019. – 201 с.
Ця книга для тих, у кого вдома є незрозумілий, вередливий, різкий, агресивний підліток, який ще вчора був милим, ласкавим, добрим малюком. І для тих, у кого вдома є замкнений, мовчазний, ображений на весь світ підліток, який ще вчора був усмішливим, товариським, відкритим. Ця книга поклакана допомогти мамам і татусям зрозуміти і прийняти свою «нову» дитину, яка подорослішала. Дбайливі батьки навчаться розуміти причини поведінки свого підлітка, не приймати скороспішних рішень, знаходити з дитиною спільну мову, вживати правильні слова. А головне — бачити у своїй дитині хороше, навіть якщо цього зараз не видно.
Пейткс, М. Мія дорослішає [Текст] : що варто знати про дозрівання : для мол. та серед. шк. віку / М. Пейткс; пер. з ісп. С. Івченко; іл. К. Лосантос. – Л. : Урбіно, 2019. – 40 с. : іл.
Пояснити дівчинці про процеси, які відбуваються в її організмі під час дорослішання досить складно, принаймні, складно зробити це максимально зрозумілою і простою мовою. Саме тому доктор і фахівець в області педіатрії Моніка Пейткс написала цю чудову книгу, яка була відзначена численними нагородами. Героїня цієї книги дев’ятирічна дівчинка Мія, саме в цьому віці починає відбуватися одна з найцікавіших подій в її житті — дорослішання. У Мії є подруги, з якими теж відбуваються зміни в організмі, і разом з ними ми будемо дізнаватися, що ж це за зміни, які проблеми вони викликають і як з ними справлятися. З книги юні читачки зможуть почерпнути багато нового, цікавого і корисного про статеву зрілість, від інформації про бюстгальтери до місячних, від прокладок до тампонів, від зростання грудей до депіляції. Моніка Пейткс пише про все це та багато іншого з почуттям гумору, а кумедні ілюстрації роблять читання цікавішим і наочним.
Главацька, Т.Є. Дитячий садок. Що робити, якщо…?[Текст] : ситуації, які можуть трапитися з дитиною у дитсадку / Т.Є. Главацька. – Х., Основа. – 80 с. : іл.
Дитячий садок — перший крок дитини у самостійне життя. На цьому шляху можуть трапитися складні ситуації й негаразди, адже дитина тільки вчиться й набуває досвіду. Ця книга — помічник батькам і дитині в питаннях на кшталт «Що робити, якщо…». Побудована вона за принципом: ситуація — коментар психолога — вирішення — профілактика. У книзі також наведені «шкідливі поради», щоб батьки мали можливість подивитися на себе з боку й помітити свої помилки. Книга адресована батькам малят від 2 до 6 років.
Максвелл, Дж. 5 рівнів лідерства [Текст] : доведені методи збільшення свого потенціалу / Дж. Максвелл; пер. з англ. Т. Куріпко. – Х. : Ранок, Фабула, 2019. – 304 с.
Дуже мало щасливців, які є лідерами від народження. Але немає нічого неможливого для тих, хто мріє вести за собою людей, зростати особисто і одночасно допомагати зростати іншим, змінюючи світ на краще. Варто спробувати. Варто зробити бодай перший крок. Кожен розділ книжки присвячено одному рівню: можливості й недоліки, найкраща лінія поведінки і переконання, які допоможуть піднятися на наступний щабель, зв’язок того або іншого рівня з загальними законами лідерства тощо. Видання буде корисним для всіх, хто цікавиться питаннями ефективного лідерства й керівництва не лише у бізнес-структурах, а й у волонтерських організаціях.
Дракермен, П. Дорослих не буває [Текст] : іст. дорослішання на середині життя / П. Дракермен. – К. : Yakaboo Publishing, 2019. – 288 с.
Памела Дракермен, американська письменниця, добре відома українській аудиторії за книжкою «Французьке виховання», написала ще одну історію виховання та дорослішання — цього разу себе як дорослої людини. Вона пише про типові й нетипові досвіди та виклики свого покоління, вічні й унікальні, притаманні нашому часові: про кризу середнього віку, перші провістки старіння, про подолання хвороби, тероризм, нові кар’єрні етапи, мудрішання і примирення, любов і дружбу, мудрість і щирість. До цих, здавалося б, універсальних тем Дракермен підходить із самоіронією та інколи несподіваним гумором, а також із дослідницькою сумлінністю іноземки, яка вдячно осягає чужу культуру.
Новара, Д. Не кричіть на дітей! [Текст] : як вирішувати конфлікти з дітьми та робити так, щоб вони вас слухали / Д. Новара. – К. : Сварог, 2019. – 216 с.
«Не кричіть на дітей!» —легше сказати, ніж зробити. Конфлікти і суперечки – невід’ємна частина життя будь-якої сім’ї. Не важливо, скільки років вашим дітям —чотири або чотирнадцять, —завжди знайдеться привід, за яким думка дитини не збігається з батьківським. І часто в ситуації конфлікту дорослі зриваються на крик. Але кричати на дітей —безглуздо. Кричать від безсилля, коли вже не вистачає терпіння і любові, щоб знайти розумні доводи і згадати, що перед вами не ворог, а ваш близький і дорогий чоловік. Даніеле Новара, дипломований італійський психолог з величезним досвідом, вважає, що конфлікти можуть бути вельми корисні для розвитку особистості і формування здорових відносин всередині родини, потрібно лише навчитися правильно їх «проживати». У цій книзі ви знайдете практичні поради про те, як побудувати спілкування з підлітками та дітьми шкільного та дошкільного віку з урахуванням особливостей їх психології і як навчитися тримати себе в руках, коли, здавалося б, ніяких сил вже не залишилося. Книга буде корисна батькам дітей різного віку.
Емерсон, К. 100 життєво важливих навичок [Текст] / К. Емерсон; пер. з англ. Н. Лавської. – К. : КМ- БУКС, 2018. – 256 сю : іл.
Опинитись у небезпеці чи стати жертвою катастрофи може будь-хто, у будь-яку мить, перебуваючи у будь-якому місці – чи то у найвіддаленішому куточку світу, чи на власному подвір’ї. Шанси на виживання залежатимуть передусім від того, як добре ви розумітимете, в чому полягає загроза. Зорієнтуватися у разі небезпеки вам допоможе цей посібник, що містить практичні поради та інструкції, якими у своїй діяльності послуговуються працівники спецслужб. Подані у ньому відомості значно підвищать імовірність вашої перемоги незалежно від того, з якою саме небезпекою вам доведеться зіткнутися. Ці 100 життєво важливих порад не потребують розуміння чи застосування “високих технологій”, адже складні інструкції – це останнє, що вам знадобиться у небезпечній ситуації.
Флорида, Р. Криза урбанізму [Текст] : чому міста роблять нас нещасними / Р. Флорида. – К. : Наш формат, 2019. – 320 с.
Сучасні міста колонізували заможні й успішні люди, залишивши далеко позаду жителів сіл і містечок. Хаби, коворкінги і хайтек-інновації поглинули парки, магазини та кав’ярні. Розбудова міст і міських районів призвела до нестримного збільшення орендних плат і концентрації багатства. У цій книжці економіст і соціолог Річард Флорида розглядає кризу, що спричинила нинішній тип урбанізації.
Кияниця, Є.О. Зв’язки бібліотек з громадськістю в соціокультурному просторі регіону[Текст] : монографія. – К. : Ліра-К, 2018. – 66 с.
У монографії розглянуто основні теоретичні підходи до застосування зв’язків з громадськістю в бібліотечних установах, а також практичні засади використання PR-технологій в обласних універсальних наукових бібліотеках. Висвітлення здобутків центральних бібліотек США та Західної Європи у сфері розбудови зв’язків з різними цільовими групами, дає змогу застосування сучасних трендів public relations, демонструючих свою ефективність в світі. Розроблено релевантну модель системного розвитку ефективних зв’язків вітчизняних бібліотек з громадськістю в соціокультурному просторі регіону, що ґрунтується на послідовності визначених дій (аналіз ситуації, постановка цілей, розроблення і впровадження плану комунікації з різними цільовими групами, аналіз ефективності проведеної кампанії); наявності кваліфікованих фахівців та їх можливості оперувати PR-інструментами; підтримці органів державної влади та місцевого самоврядування; залученні до співпраці спонсорів та фандрейзерів, приверненні уваги ЗМІ завдяки проведенню інноваційних проектів та генерації креативного контенту. Видання розраховане на науковців, аспірантів, студентів напряму підготовки реклама, зв’язки з громадськістю, бібліотекознавство, інформологія, співробітників різних рівнів бібліотечної сфери, а також широкого кола читачів, яких цікавлять проблеми розвитку зв’язків з громадськістю.
Каллан, Дж.К. О-ла-ла! [Текст] : секрети фр. шарму / Дж.К. Каллан. – К. : КМ-БУКС, 2018. – 224 с.
Здається, француженкам притаманна особлива майстерність у вирішенні будь-яких справ, що стосуються не лише кохання — як всі до того звикли, а й кулінарії, ведення домашніх справ, виховання дітей. А в царині краси і стилю вони взагалі не мають конкурентів. Француженки, звісно, не народжуються гарнішими за інших. Вони просто з раннього віку вчаться сприймати себе красивими, впевненими і сексуальними, і не лише ззовні, а й внутрішньо. У Франції шарм перевершує молодість — багато привабливих французьких жінок належать до так званих femmes d’un certain age, тобто жінок невизначеного віку. Причому досвід робить їх ще привабливішими. Ще зовсім юній Джеймі Кет Каллан її французька бабуся прищепила почуття стилю та краси, навчила любити … власне відображення у дзеркалі. А тепер Джеймі сама ділиться досвідом та порадами щодо того, як створити власний стиль і якомога довше не втрачати здоров’я та вроду.
Каллан, Дж.К. Школа паризького шарму[Текст] / Дж.К. Каллан. – К. : КМ-БУКС, 2019. – 216 с.
У чому секрет привабливості французьких жінок? Джеймі Кет Каллан стверджує, що вся справа у чарівності, чи то пак шармі. Ця риса настільки багатогранна, як і сам дух Франції! Нова книжка, що її ви тримаєте у руках, допоможе дещо відхилити завісу таємничості та повчитися у француженок адекватного ставлення до самих себе та самовдосконалення, до одягу та поняття вишуканості, флірту як засобу спілкування та інших моментів, що можуть змінити життя будь-якої жінки і зробити його справді унікальним. При цьому французька чарівність ніяк не пов’язана із тим, скільки у вас грошей чи наскільки ви вродливі. Це шлях перетворення, подолавши який ви почуватиметеся впевненими, красивими, сильними і розумними — настільки, що про ваше життя з упевненістю можна буде вигукнути: «Tres charmant!»
Еріксон, Т. В оточенні ідіотів, або як зрозуміти тих, кого неможливо зрозуміти [Текст] / Т. Еріксон. – Х. : Фоліо, 2019. – 251 с.
«В оточенні ідіотів» — бестселер 2015—2018 років. Томас Еріксон поділяє людей на чотири кольорові типи. Він описує логіку поведінки, темперамент, систему цінностей представників кожного з кольорів. Чому одних людей ми розуміємо з півслова, а інших не розуміємо взагалі? Чому дуже успішні люди інколи здаються нам ідіотами і психопатами? Як подивитися на себе очима інших людей і навчитися розуміти навіть тих, хто на нас абсолютно не схожий? Книга допомагає краще сприймати людей з різними типами поведінки й ефективно з ними спілкуватись і може стати настільною для керівників, психологів, менеджерів усіх рівнів..
Дівчинка на всі 100 % [Текст] : настільна кн. юної леді / уклад. Н.В. Зотова; заг. ред. та допов. Є. Житник. – 2-ге вид. випр. та допов. – Х. : Школа, 2018. – 320 с. : іл.
Що цікаво знати дівчинці-підлітку? Як стати впевненою в собі, завжди бути у доброму гуморі, як обирати друзів, без проблем спілкуватися з батьками? Що потрібно робити, щоб стати вихованою, витонченою і, безумовно, привабливою і бажаною у будь-якій компанії? На ці й багато інших питань, пов’язаних із формуванням особистості, дає відповідь ця книга. Для середнього шкільного віку.
Хлопець на всі 100 % [Текст] : настільна кн. юного джентльмена / заг. ред. Є. Житник. – Х. : Школа, 2019. – 304 с. : іл.
Що цікаво знати хлопцю – підлітку? Як стати впевненим у собі, завжди бути у доброму гуморі, як без проблем спілкуватися з батьками? Що потрібно робити, аби розвинути мускулатуру, чим зайнятися у вільний час, як зрозуміти дівчат, як стати своїм у будь-якій компаніїї та водночас залишатися самим собою? На ці й багато інших питань, пов`язаних із формуванням особистості, дає відповідь ця книга. Видання з шовковим лясе.
Пуї, Ж.-Б. Енциклопедія неуків, бунтівників та інших геніїв [Текст] / Ж.-Б. Пуї; А. Бланшар; іл. С. Блох. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2019. – 144 с. : іл.
Хто б подумав, що з них виростуть великі люди, коли вони були малими дітьми? Перед вами галерея портретів видатних особистостей, які залишили помітний слід в історії, літературі, мистецтві та науці, дарма що все починалося безладно. Згодом історія увінчала їх славою й охрестила геніями. Ці величні постаті фігурують у шкільній програмі як монументальні персонажі. У словниках і музеях бачимо суворочолих класиків із повними кишенями чеснот. Однак кишені бувають дірявими. Спробуй відкрити для себе ці гучні імена по-новому і дізнатися більше про їхні зухвалі юні роки…
Казьміна, С. Нестрашна енциклопедія безпеки для дорослих та дітей [Текст] : як навчити дитину правильної поведінки без залякувань і погроз : [довід. вид.] / С. Казьміна; В.В. Баланова. – Х. : Основа, 2019. – 96 с. : іл.
Безпека життя дітей турбує кожного. Як зробити так, щоб малюки скрізь і завжди почувалися повністю захищеними від будь-яких неприємностей? Ця книга — своєрідна пігулка для батьків від переживань за безпеку дітей. З книги ви дізнаєтеся про те, як захистити свою дитину від викрадача в реальному житті, від педофіла — у віртуальному; як зрозуміти, що дитина готова до самостійних прогулянок і походів до школи, як навчити її розпізнавати небезпеку й уникати її; як забезпечити безпеку дітей удома, в парку, на вулиці. Книга адресована як допитливим дітям, так і дорослим — дбайливим батькам, бабусям і дідусям.
Бернетт, Д. Наш дивакуватий мозок [Текст] / Д. Бернетт. – Х. : Віват, 2019. – 384 с. – (Саморозвиток).
Чому ми вступаємо в полеміку з людьми, які знають менше за нас? Чому можемо, зустрівшись зі знайомою людиною, не згадати її імені? Чи правда, що стрес може суттєво підвищити нашу продуктивність? Дивні реакції та нелогічність поведінки, вибіркова пам’ять, фальшиві спогади — причини цього треба шукати в нашому мозку. Відомий невролог досліджує людський мозок і робить цікаві висновки про його вплив на нашу поведінку: якими є причини наших страхів та який зв’язок існує між забобонами й теоріями змов, у чому причини комплексів та фобій, чому людям подобається бути нажаханими й коли мозок дає збій. Цікаво написана ґрунтовна книжка — для всіх, хто замислювався, чому мозок іноді, здається, саботує їхнє життя.
Елрод, Г. Чудовий ранок[Текст] : як не проспати життя / Г. Елрод; пер. з англ. Т. Заволоко. – 2-ге вид. – К. : Наш формат, 2018. – 176 с.
Ми звикли ділити людей на дві категорії — «жайворонків» та «сов». Але Гел Елрод переконаний в іншому. За допомогою методу «Чудовий ранок» кожен зможе не лише прокидатися вдосвіта без надмірних зусиль, а й встигати значно більше, ніж міг до того. Метод уже допоміг десяткам тисяч людей у всьому світі. З книжки ви дізнаєтеся, як перша година дня визначає ваш успіх. Вона допоможе вам знизити рівень стресу, підвищити продуктивність, поліпшити загальний стан здоров’я та нарешті почати жити так, як ви завжди мріяли.