Гонік, Л. Всесвітня історія[Текст] / Л. Гонік; пер. з англ. А. Хлівний. – К. : Рідна мова, 2018. – (Наука в коміксах). – 978-966-917-164-1 (в опр.).
Т.1: Від великого вибуху до походів Александра Македонського[Текст]. – 2018. – 368 с.
Історія людства в оригінальному потрактуванні Ларрі Ґоніка не має собі рівних. Починаючи з теорії Великого вибуху й «еволюції всього», книжка охоплює понад три мільярди років — від виникнення клітинних форм життя й наступних епох викопної флори та фауни, включаючи царство динозаврів, й аж до появи перших гомінідів. Завдяки вдало поданій інформації можна легко скласти уявлення про високорозвинені давні цивілізації — шумерів, хетів, ассирійців і євреїв. Легко й дотепно художник змальовує життя правителів, воїнів і рабів — усі вони зробили свій внесок у становлення західної цивілізації.
Т.2: Від розквіту Китаю до занепаду Риму і про Індію також[Текст]. – 2017. – 312 с.
У другому томі коміксів «Всесвітня історія» Ларрі Ґонік знайомить читачів з провідними цивілізаціями Античного світу — від Індії та Китаю до Римської імперії. У притаманній собі манері, з оригінальним і непідробним гумором, автор спонукає читача як слід пригадати шкільні заняття з історії, детально зупиняючись на ключових подіях і особистостях минулого. Саме в цю добу зародилася більшість світових релігій, тож не дивно, що Ґонік приділяє особливу увагу Ісусу Христу, Конфуцієві, Будді та іншим великим постатям, чиї вчення пережили століття, зображуючи їх, однак, насамперед звичайними людьми.
Історія середніх віків [Текст]: темат. хрестоматия / Південно-укр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського; уклад. Ю.А. Добролюбська. – О., 2014. – 229 с.
Хрестоматія структурно та змістовно цілком відповідає навчальному плану підготовки майбутніх викладачів історії, а також навчальній програмі курсу «Історія середніх віків» (ч. ІІ), який вміщує в себе хронологічний проміжок ХІ-XV століть. Цілісно, у послідовній єдності розглядаються питання політичної, соціально-економічної історії та духовного розвитку народів середньовічної Європи. Історія людських спільнот подається в нерозривній єдності з історією природи та побуту, змальовуються індивідуальні портрети відомих діячів середньовіччя.
Кучерук, О.С. Українська Центральна Рада: 1917-1918 роки [Текст] / О.С. Кучерук. – К. : Балтія-Друк, 2018. – 127 с. : іл.
Автор на основі архівних матеріалів,періодики, архіву архітектора Павла Альошина дослідив історію київського будинку по вулиці Володимирській, 57, в якому у 1917-1918 роках працював перший український парламент – Українська Центральна Рада. Книга містить велику кількість ілюстрацій, зокрема понад сто портретів членів Центральної Ради.
Мазурик, Д. Українська мова для іноземців. Крок за кроком [Текст] / Д. Мазурик. – Х. : Фоліо, 2017. – 288с.
Пропонований підручник призначений для навчання іноземців української мови від початкового («нульового») рівня до рівня В1 (Рубіжного). Опанування матеріалу підручника дасть змогу іноземцеві навчитися говорити, читати, писати українською мовою та розуміти її на слух у межах комунікативних тем «Знайомство», «Зовнішність», «Характер», «Сім’я», «Уподобання», «Навчання», «Відпочинок» тощо. Матеріал викладено за комунікативно-когнітивним принципом і поділено на 37 уроків. Зміст підручника відповідає вимогам і нормам, що містить Навчальна програма з української мови для відділень/факультетів доуніверситетської підготовки іноземних громадян, затверджена Міністерством освіти і науки України. Підручник передбачає роботу з викладачем (консультантом) і може бути використаний як для навчання в групі чи для індивідуальної роботи, так і в процесі дистанційного навчання. Підручник одномовний, що дає змогу застосовувати його в багатонаціональних групах без мови-посередника.
Ткач, М.М. Українська звичаєва культура [Текст] : монографія / М.М. Ткач. – К. : Ліра-К, 2018. – 592 с.
Наукове видання є наслідком тривалої праці відомого етнолога М. М. Ткача. На основі значного фахового матеріалу здійснено ґрунтовне комплексне дослідження з традиційної культури українців, зокрема звичаєвої та обрядової. Концепція автора визначається усвідомленням природи традиційної культури та особливостей її побутування в різних сферах і виявах історичного життя народу, розглядом під кутом давніх та сучасних бачень принципів розвитку буття природи і людини в ній. Аргументовано проаналізовано й теоретично визначено сутність таких ключових понять, як культура, традиція, самобутність, духовність, віра, гріх, звичай, обряд, символ. У книзі подано й детально розглянуто у відповідній послідовності розширений матеріал про основні особові, родинні, обрядові, природоохоронні, побутові та громадські звичаї українців, здійснено виклад та науковий аналіз основних календарних і родинних обрядів. Весь матеріал подається з прикладами української фольклору, звичаєвості та обрядовості.
Для науковців, викладачів, студентів вищих навчальних закладів зі спеціальностей «мистецтвознавство» й «культурологія» та усіх, кого цікавить українська традиційна культура, етнологія й мова.
Терлак, З. Українська мова для початківців [Текст] : [фонетика, граматика, лексика] / З. Терлак; О. Сербенська. – 3-тє вид., випр. і допов. – Л. : Апріорі, 2019. – 268 с.
У збірнику подано вправи і завдання, які допоможуть краще вивчити синтаксис української мови і засвоїти особливості пунктуації. Матеріал згруповано так, що його можна опрацьовувати як під керівництвом учителя, так і самостійно – для закріплення набутих знань і вироблення практичних навичок синтаксичного і пунктуаційного аналізу. Для учнів середніх шкіл, гуманітарних гімназій, ліцеїв, коледжів, а також для вступників до вищих навчальних закладів.
Врочинська, Г. Українські народні жіночі прикраси ХІХ – початку ХХ століть[ Текст] : у 2-х ч. / Г. Врочинська. – К. : Родовід, 2015. – (Мала серія українського декоративного мистецтва).
Ч.1[Текст]. – 2015. – 106 с. : іл.
Творчий хист українських жінок, їх прагнення до краси та вміння надати вжитковим речам глибокого мистецького змісту яскраво проявили себе в пошитті та декоруванні традиційного вбрання, передовсім святкового. Доповнювали ансамбль вбрання – стрій прикрасами, які організовували його декоративні засоби в єдине ціле, надавали художньої виразності та композиційної завершеності. Саме питанням прикрас, історії їх розвитку, матеріалам, з яких вони виготовлялись, їх формам, орнаментиці, колористиці та ролі в декоративно-образній структурі жіночих строїв присвяченне дане дослідження.
Ч.2 [Текст]. – 2015. – 106 с. : іл.
Перевидання у Малій серії (в двох книгах) одного з бестселерів РОДОВОДУ – дослідження Ганни Врочинської «Українські народні жіночі прикраси ХІХ – початку ХХ століть». У книзі вперше зроблена спроба всестороннього висвітлення українських народних жіночих прикрас ХІХ – поч. ХХ століть – яскравого і самобутнього явища в історії українського народного мистецтва, яке має глибокі традиції, що сформувались в розвитку багатьох видів художньої творчості: обробки каменів, металів, виробництва скла, ткацтва, вишивки, виробів з бісеру, різного роду домашнього рукоділля та торгівельних зносин з іншими країнами. Перша частина “Прикрас” розглядає художні особливості прикрас, друга – про прикраси в регіональних комплексах вбрання.
Друга світова. Непридумані історії: (не) наша, жива, інша [Текст] / уклад. й передм. В. Кіпіані. – Х. : Віват, 2018. – 303 с. – (Бібліотека “Історичної правди”).
Книжка складається з реальних сімейних історій, переказаних зі слів батьків, бабусь і дідусів. Автори статей, зібраних завдяки науково-популярному виданню «Історична правда», розповідають про найстрашнішу війну ХХ століття, про долі тих людей, чиї життя назавжди розділилися на до і після. Зокрема, ви дізнаєтесь про: українців, які воювали в різних арміях; життя депортованих; долі вивезених на примусові роботи; чоловіків і жінок, що назавжди лишилися молодими. Одна війна — різні долі.
Гунчак, Т. Україна [Текст] : перша половина ХХ ст. : нариси політ. історії / Т. Гунчак. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 288с. : іл.
Книжка знаного в Україні американського історика Тараса Гунчака є своєрідною спробою висвітлити основні віхи державотворчих змагань українців протягом першої половини ХХ ст., мабуть, найдраматичнішого періоду політичної боротьби.
Видання доповнюють оригінальні тексти політичних документів, архівні фотоілюстрації.
Боплан, Г.Л. де Опис України [Текст] / Г.Л. де Боплан; Українські козаки. Богдан Хмельницький [Текст] / П. Меріме. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 302 с.
Твори, що ввійшли до книги,- визначне явище у світовій україністиці. Праця Боплана, французького інженера XVII ст., тривалий час була єдиним, найавторитетнішим джерелом пізнання героїчної історії запорізького козацтва, звичаїв українців, флори та фауни краю. Пропоновані твори П. Меріме – унікальне свідчення українознавчих зацікавлень класика французької літератури. У них письменник виступає як сумлінний науковець, психолог, історик.
Наулко, В.І. Культура і побут населення України [Текст] : навч. посібник / В.І. Наулко; Л.Ф. Артюх. – 2-ге вид. перероб. та допов. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 350 с.
У другому, доповненому і переробленому виданні з урахуванням новітніх даних подано огляд основних етапів етнічної історії України, розвитку різноманітних сфер матеріальної та духовної культури її населення, містяться відомості про українську діаспору та її культурні надбання. Для науковців, студентів, усіх, хто цікавиться історією та етнографією рідного краю.
В’ятрович, В. (Не)історичні миті [Текст] : нариси про минулі сто років / В. В’ятрович. – 2-ге вид. – Х. : Клуб сімейного дозвілля, 2018. – 176 с.
Це розповіді не про знайомі з підручників події минулого. Тут ідеться про ті, які можна назвати митями фокусування історії, коли в одній хвилині відбивається життя всього покоління.(Не)історичні миті, які лягли в основу цієї книжки, вихоплено з останнього століття української історії: потяг, що везе київських студентів під станцію Крути; хлопчик в українському селі, який вмирає від голоду 1933-го; останні бійці УПА в останній криївці; радянський концтабір, де гине поет, але лишаються жити його вірші… Автор доводить свої оповіді до сьогодення — Майдану 2014-го й російсько-української війни. 38 нарисів-миттєвостей — маленьких уламків мозаїки, що вкупі творять велике полотно історії з яскравими й похмурими кольорами, тонами та напівтонами.
Огієнко, Іван (Митрополит Іларіон). Українська церква [Текст] : нариси з іст. укр. православної церкви : у2- т. : 1-2т. / Іван Огієнко. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 670 с. : іл.
У книзі на основі численних історичних джерел розповідається про поширення християнства в Київській Русі, виникнення Української православної церкви, її боротьбу за незалежність від Московської, визначну роль у розвиткові духовної культури українського народу. Своєрідний посібник з нашої тисячолітньої історії стане у пригоді усім, хто цікавиться історією релігії, культури українського народу.
Палеха, Ю.І. Інформаційний бізнес [Текст] : підручник / Ю.І. Палеха; Ю.І. Горбань; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – К. : Ліра-К, 2019. – 492 с.
Мета підручника – розкрити суть основних категорій інформаційного бізнесу, розглянути його модель, побудову та функції. Викладений тут матеріал допоможе студентам з’ясувати особливості і механізм функціонування інформаційного ринку, ознайомитись з його організаційними формами, маркетинговою, рекламною та інформаційно-консультативною діяльністю для стимулювання збуту інформаційних продуктів та послуг, оволодіти бенчмаркінгом, основами інформаційно-консультативної діяльності й основними засадами електронної комерції. Для слухачів університетських курсів, студентів вищих навчальних закладів, книгознавців та документознавців, інформаційних аналітиків, працівників дорадчих служб, усіх, хто хоче ознайомитись з основами інформаційного бізнесу та особливостями маркетингу інформаційних продуктів і послуг.
Ботаніка [Текст] : підручник / Б.Є. Якубенко, І.М. Алейніков та ін., за ред. Б.Є.Якубенка, Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. – К. : Ліра-К, 2018. – 436 с.
У підручнику наведено походження і будову рослинної клітини та продукти її життєдіяльності, різноманітність рослинних тканин, морфологія й анатомія вегетативних і генеративних органів рослин, розмноження рослин. Друга й третя частини підручника присвячена системам органічного світу та розгляду Царства рослин, зокрема групи відділів водоростей, систематиці вищих рослин, відділам голонасінних і покритонасінних рослин і їхньої систематики. В окремих розділах наведено екологію рослин, основи фітогеографії і фітоценології й подано рослинність України та зональність її розподілу.
Для викладачів і студентів аграрних вищих навчальних закладів I–II рівнів акредитації зі спеціальності “Виробництво і переробка продукції рослинництва».
Бойко, М.Ф. Ботаніка. Водорості та мохоподібні [Текст] : підручник / М.Ф. Бойко; Херсон. держ. ун-т. – 2-ге вид. перероб. та допов. – Херсон : Херсон. держ. ун-т, 2019. – 272 с.
У навчальному посібнику, написаному відповідно до програми з ботаніки для студентів вищих навчальних закладів, подано як загальновідомі, так і отримані останнім часом за допомогою новітніх методів дослідження матеріали щодо комплексної характеристики несудинних рослин (водоростей та мохоподібних), їх місце в сучасній системі органічного світу. Розглядаються історія дослідження, будова організмів, типи їх розмноження, цикли відтворення, географічні та екологічні особливості, систематика, роль в біосфері та житті людини. Для студентів та викладачів біологічних спеціальностей вищих навчальних закладів.
Буткевич, О.В. Історія міжнародного права [Текст] : підручник / О.В. Буткевич. – 2-ге вид. стер. – К. : Ліра- К, 2019. – 412 с.
Це видання є першим в Україні підручником з історії міжнародного права для вищих навчальних закладів. У підручнику проаналізовано історію міжнародного права як галузь його теорії, показано різні підходи до його історичної періодизації, розкрито механізм і закономірності виникнення та становлення цього права. Показано особливості становлення і розвитку норм, інститутів та принципів міжнародного права, формування та особливості його системи в докласичний і класичний періоди, регіональні особливості історичного розвитку цього права. Розкрито основні тенденції сучасного міжнародного права. Для студентів, аспірантів та викладачів юридичних вузів і факультетів, зокрема спеціальностей «Міжнародне право», «Міжнародні відносини».
Палеха, Ю.І. Маркетинг інформаційних продуктів і послуг [Текст] : Навч. посібник / Ю.І. Палеха; О.Ю. Палеха. – К. : Ліра-К, 2013. – 492 с.
Мета навчального посібника — розкрити суть основних категорій маркетингу інформаційних продуктів і послуг, розглянути роботу по їх створенню як систему і пояснити кожну її складову. Викладений тут матеріал допоможе студентам детальніше з’ясувати особливості сучасного маркетингу інформаційних продуктів і послуг, оволодіти знаннями, необхідними для побудови ефективно діючої організації. Практичні завдання і тести в кінці посібника дозволять проконтролювати ступінь засвоєння знань. Для слухачів курсів початкової економічної освіти, університетських курсів, студентів вищих навчальних закладів, документознавців, усіх, хто хоче ознайомитись з основами маркетингу інформаційних продуктів і послуг.
Курочкін, О.В. Святково-обрядова культура [Текст] : вибр. праці / О.В. Курочкін; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. – К. : Ліра- К, 2018. – 298 с.
У збірник увійшли наукові розвідки й статті присвячені проблемам ґенезису святково-обрядових традицій, їх розвитку і трансформації в просторі і часі.
Видання адресоване культурологам, етнологам, фольклористам, історикам і всім хто цікавиться спадщиною народної духовної культури та її перспективами у модерному, глобалізованому суспільстві.
Лаврів, П. Історія Південно-Східньої України [Текст]. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 192 с.
Наукове видання стирає ще одну “білу пляму” в історії української землі між долішніми течіями Дону, Дніпра та суміжними територіями, населення яких з сивої давнини активно впливало на розвиток подій у південно-східних регіонах України. Розкривається положення й історична доля різних племен і народів, які жили й кочували в Приазов’ї. Окремі розділи присвячено запорізьким і донським козакам, колонізації лівобережних степів після зруйнування Росією Запорізької Січі. Докладний огляд подій жовтневого перевороту 1917 р. і радянського періоду історії краю створює цілісну картину пережитого народами, які живуть і працюють на цій землі. Для наукових працівників, викладачів, студентів, усіх, хто цікавиться історією рідного краю.
Шаян, В. Українська символіка [Текст] / В. Шаян. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 36 с.
Народні символи України — скарб українського народу. В українській графіці використовуються символи й образи з пісенної народної творчості, з легенд, що використовуються в обрядах і звичаях. Їх вишивають на сорочках, рушниках тощо. За втіленням символіки умовно поділяються на рослинні і тваринні.
Литвин, М.Р. Історія галицького стрілецтва [Текст] / М.Р. Литвин; К.Є. Науменко. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 202 с.
Автори книги — кандидат історичних наук і підполковник запасу — вперше у радянській історичній літературі розкривають драматичний літопис галицького стрілецтва: бойовий шлях легіону Українських січових стрільців, Української галицької армії, трагедію червоних галицьких стрільців, які у 30-ті роки потрапили під каток сталінських репресій, про повоєнну долю військової еміграції.
Для широкого кола читачів, тих, хто цікавиться призабутими сторінками історії українського народу.
Кучабський, В. Історія січових стрільців 1917-1919 [Текст] . М. Безручко : воєнно-іст. нарис / В. Кучабський; М. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 346 с.
Книга яскраво і самобутньо відтворює славний бойовий шлях українських січових стрільців, їх справжню роль у бурхливих подіях в Україні початку XX століття. Розрахована на масового читача.
Максименко, Д.С. Здоров’я дитини в сучасному інформаційному середовищі [Текст] : практ. психологія / Д.С. Максименко. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 224 с.
Книга висвітлює проблему здоров’я і безпеки сучасних дітей і підлітків при взаємодії з джерелами масової інформації (телебаченням, журналами, інтернет-ресурсами, комп’ютерними іграми тощо) і буде корисна як фахів- цям (педагогам, психологам, соціологам), так і батькам, які прагнуть допо- могти дошкільникам і школярам залишитися здоровими і незалежними від небажаних впливів цифрового світу і медіапростору. Адресована також студентам педагогічних коледжів і вузів з дисциплін професійного циклу (педагогіка, методика навчання і виховання, методика пізнавального і соціально-особистісного розвитку дошкільника, методика викладання інтегрованого курсу «Навколишній світ» у початковій школі тощо), для проходження педагогічної практики.
Максименко, Д.С. Різнокольорове дитинство: ігротерапія, казкотерапія, ізотерапія, музикотерапія [Текст] : практ. психологія / Д.С. Максименко. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 192 с.
У цій книзі запропонована система корекційно-розвиваючих занять, що спрямовані на розвиток гармонійної особистості дитини. Вона доповнює загальноосвітню програму дошкільних установ і дозволяє долучити її в план роботи вихователя, музичного керівника, інструктора з фізичної культури, психолога… Книга рекомендується як для педагогів, які працюють з дітьми так і зацікавленим батькам.
Дуткевич, Т.В. Дитяча розвивально-корекційна психологія[Текст] : модуль. навч. посібник для студ. ВНЗ / Т.В. Дуткевич. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 304 с.
У навчальному посібнику розглянуто поняття і задачі розвивально-корекційної психології, розкрито теоретичні основи і прикладні питання розвивально-корекційної роботи з дітьми на різних етапах їх соціалізації. Проаналізовано психологічні особливості розвитку і корекції спілкування, діяльності, пізнавальних та емоційно-вольових процесів, а також особистості дитини у системі дошкільної і шкільної освіти. Зміст посібника складається з текстів лекцій, практичних завдань, додатків та списку літератури. Навчальний посібник рекомендується студентам закладів вищої освіти, що спеціалізуються у галузі психології та педагогіки; може використовуватись викладачами психолого-педагогічних дисциплін; працівниками закладів дошкільної та шкільної ланок освіти.
Теслюк, В.М. Технології соціально- педагогічної діяльності [Текст] : навч. посібник / В.М. Теслюк; Т.І. Ковальчук. – К. : Ліра- К, 2019. – 360 с.
У навчальному посібнику висвітлено основні положення про найгостріші проблеми соціально-педагогічної допомоги і підтримки дітей та молоді. У виданні розкрито: теоретичні основи технологій соціально-педагогічної діяльності; технології роботи з сім’ями різного типу; технології соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю, що потребують особливої допомоги; соціально-педагогічна робота з «дітьми вулиці»; соціально-педагогічна робота з молоддю; технології соціально-педагогічної роботи з обдарованими дітьми; організація психолого-педагогічного консультування та терапії. Видання адресоване майбутнім фахівцям соціономічних професій, які вивчають дисципліну «Технології соціально-педагогічної діяльності».
Чернеженко, О. М. Місцеве самоврядування в Україні та державах- учасницях ЄС:конституційні регулювання й конституційні моделі [Текст] : монографія / О. М. Чернеженко; Нац. акад. внутрішніх справ. – К. : Ліра-К, 2018. – 380 с.
У монографії комплексно обґрунтовуються теоретико-методологічні основи конституційного регулювання моделей місцевого самоврядування в державах-учасницях ЄС і в Україні. Зокрема, досліджується сутність і зміст категорії «модель місцевого самоврядування», а також питання типології основних моделей місцевого самоврядування. Узагальнюється та систематизується науковий досвід українських і зарубіжних учених щодо типології конституційних моделей місцевого самоврядування. Аналізуються Європейська хартія місцевого самоврядування та механізми конституційно-правового регулювання моделей місцевого самоврядування в Україні та державах-учасницях ЄС.
Самостійний розділ монографії присвячено вивченню конституційно-правової природи моделей місцевого самоврядування, поширених у ЄС. Зосереджено увагу на конституційних основах територіальної організації публічної влади, форм безпосередньої демократії на місцях і найпоширеніших систем органів місцевого самоврядування в державах-учасницях ЄС. Також досліджуються аналогічні складники конституційної моделі місцевого самоврядування в Україні, з урахуванням реформи місцевого самоврядування та територіальної організації публічної влади на засадах децентралізації в 2014-2018 рр.
Систематизовано та досліджено такі чинники впливу на трансформацію української конституційної моделі місцевого самоврядування як регіональна політика ЄС, позитивні тренди і практики децентралізації. Досліджуються основні переваги і проблеми процесів децентралізації в Україні та ЄС.
Для магістрів, докторантів і професорсько-викладацького складу вищих юридичних навчальних закладів, службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, представників громадських організацій та інших інститутів громадянського суспільства.
Перельман, Я.І. Захоплююча алгебра [Текст] / Я.І. Перельман; пер. з рос. О. Поліщук і В. Тадеєва; передм., заг. ред. та прим. В.О. Тадеєва. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2019. – 288 с. – (Классики популяризації науки. Країна Перельманія).
«Захоплююча алгебра» Я. І. Перельмана — одна з найзахопливіших книжок про алгебру. У ній ця наука ніби відокремлюється від класної дошки, з якою вона тісно «зрослася» у свідомості більшості читачів, і переноситься у вільний простір, де знаходить найрізноманітніші застосування. Основне своє завдання автор вбачає у тому, аби прищепити читачеві інтерес до занять алгеброю та викликати у нього бажання самостійно усунути прогалини своєї математичної підготовки. Прочитавши книгу, читач знатиме незмірно більше про основні ідеї алгебри та про її застосування, ніж про це можна довідатися з десятків «шкільних» підручників та посібників. Книга перекладена багатьма мовами світу. Повний переклад українською мовою виходить уперше. Книга зацікавить усіх, хто хоче мати правдиве уявлення про математику, зокрема, — переконливі свідчення про можливості її практичного застосування.
Перельман, Я. І. Жива математика [Текст] / Я.І. Перельман. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2019. – 240 с. – (КПН : Класики популяризації науки) . – (Країна Перельманія).
Книга «Жива математика» всесвітньо відомого популяризатора науки Я.І. Перельмана написана однією з останніх у його серії книг, присвячених захоплюючій науці. Однак після цього вона розглядалася автором як своєрідний вступ до цих книг. Складаючись з великої кількості різнорідних головоломок, цікавих оповідок та практичних порад, що мають математичну основу, книга відкриває завісу до деяких універсальних методів міркувань, характерних для математики як науки. Для читання книги не передбачається жодної спеціальної підготовки. Розв’язання багатьох головоломок під силу кмітливим учням навіть початкової школи, хоча над деякими з них може замислитися і знаний науковець. Книга перекладалася багатьма мовами світу, у тому числі й українською. Новий переклад на українську мову усуває прогалини попередніх, зокрема, в ньому в повному обсязі відновлюється авторський зміст за прижиттєвими виданнями та дбайливіше відображаються стилістичні особливості сталих україномовних конструкцій. Книга розрахована на усіх, хто полюбляє інтелектуальні розваги у години дозвілля. Особливо буде корисною для учнів, які дбають про розвиток своєї математичної кмітливості та розширення запасу математичних знань.
Єлавіч, Б. Історія Балкан [Текст] : у 2-х т. / Б. Єлавіч. – К. : Центр учбової літератури, 2019.
Т.1: XVIII і ХІХ століття[Текст]. – 2019. – 504 с.
Видання досліджує історію балканських народів, які на початку означеного періоду перебували під правлінням Габсбургів чи в складі Османської імперії, протягом ХУІІІ-го та ХІХ-го століть. У книзі наведено розбіжності умов існування у двох імперіях і досвід народів, здобутий під час цього існування. Головний акцент, утім, припадає на національні рухи, охоплюючи їхні програми і революційну діяльність, досягнення і поразки до 1900 року, а також місце цих течій у міжнародних відносинах того часу.
Т.2: ХХ століття[Текст]. – 2019. – 600 с.
Видання починається з обговорення внутрішніх досягень Болгарії, Греції, Чорногорії, Румунії й Сербії від 1878 року, а також румунського й південнослов’янського населення Габсбурзької Імперії від 1867 року. Далі досліджується територіальне розширення деяких з цих держав, Балканські війни 1912 і 1913 років, Перша світова війна і мирні врегулювання 1918 року, міжвоєнний економічний та політичний кризис регіону. Після 1941 року Балкани розглядаються як поле битви між Союзними силами Осі й головними рухами опору. Більша частина книги присвячена досвіду воєнного часу, встановленню післявоєнних комуністичних режимів і долі держав з 1945 до 1980 року.
Теплохолодотехніка [Текст] : навч. посібник / С.М. Василенко; В.І. Павелко; А.В. Форсюк та ін.; Нац. ун-т харч. технологій. – К. : Ліра-К, 2019. – 258 с.
Викладені основні положення технічної термодинаміки та теорії теплообміну,подано відомості про енергетичні установки та використання холодильних установок і технологій в промисловості. Розрахований на студентів вищих технічних навчальних закладів нетеплоенергетичних спеціальностей.
Смирнов, І.Г. Маркетинг сталого туризму [Текст] : навч. посібник / І.Г. Смирнов; Київ. нац. у-нт ім. Т. Шевченка. – К. : Лира-К, 2019. – 256 с.
Розкрито особливості сталого туризму та специфіку маркетингу сталого туризму, системи та стратегії маркетингу в туризмі, особливості аналізу ринку споживачів у туризмі, вимірювання і прогнозування попиту в туризмі, життєвий цикл товару в туризмі, проблеми встановлення контактів з клієнтами та стимулювання збуту в туризмі, особливості рекламної діяльності в туризмі та цінової політики, специфіку виставкового маркетингу в туризмі, планування, фінансування та організації маркетингу в туризмі, організацію та проведення маркетингових досліджень, конкурентоспроможність у туризмі та новітні інноваційні напрямки маркетингу в туризмі, включаючи неймінг та брендинг, іміджбілдинг та брендинг у туризмі. Особливістю посібника є підключення до розгляду деяких тем маркетингу логістичних аспектів сталого туризму, що, зокрема, стосується логістики виставкової діяльності в туризмі, логістичної організації туристичного простору на засадах сталого розвитку (на прикладі сакрального туризму), явища овертуризму та комплексної логістичної стратегії його подолання на прикладі урботуризму. Посібник містить контрольні питання та завдання для самостійної роботи студентів з кожного розділу (теми), має додатки, у т.ч. робочу навчальну програму з тестами.
Для студентів, аспірантів, викладачів вищих навчальних закладів, а також практичних працівників туристичної галузі, всіх, кого цікавлять проблеми туризму і маркетингу.
Аудит [Текст] : підручник (в 2-х ч.) / за ред. д.е.н., проф. В.І. Грушко. – 4-те вид.допов. і перероб. – К. : Ліра-К, 2019. – 416 с.
У підручнику викладено теоретичні та організаційно-правові основи організації проведення аудиту в умовах застосування в Україні національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку і фінансової звітності , міжнародних стандартів аудиту.
Значна увага надається результатам аудиторського висновку (звіту) та оцінюванню показників фінансової звітності, розглядаються особливості аудиту в умовах застосування комп’ютерних технологій.
Підручник розрахований на аудиторів, керівників підприємств, організацій, установ незалежно від форм власності, бухгалтерів, викладачів вищих навчальних закладів, економістів, менеджерів підприємств, читачів, які бажають оволодіти сучасною мовою бізнесу та цікавляться питаннями розвитку теорії та практики сучасного аудиту.
Павелків, В.Р. Психогенеза підліткових субкультур [Текст] : монографія / В.Р. Павелків. – К. : Центр учбової літератури, 2018. – 280 с.
Книга присвячена проблемі впливу молодіжних субкультур на розвиток особистості у епоху підлітковості. Висвітлюються питання сутності та особливостей формування субкультурального простору; обговорюються основні підходи класифікації молодіжних субкультур; причини входження молоді у неформальні рухи та спільноти. Особлива увага присвячується аналізу асоціальних та антисоціальних субкультур, специфіки їх впливу на молодіжний контингент. У роботі піднімаються питання підвищення агресивних тенденцій у молодіжному середовищі, їх детермінація деструктивними концептами субкультури.
Ватаманюк, Г.П. Робота з дитячою книгою в закладі дошкільної освіти: теорія і практика [Текст] : навч.-метод. посібник : до 100-річчя заснування Кам’янець-Поділ. держ. ун-та ім. І. Огієнка / Г.П. Ватаманюк; Кам’янець-Поділ. держ. ун-т ім. І. Огієнка. – К. : КНТ, 2019. – 480 с.
У посібнику висвітлено теоретичні та організаційно-методичні аспекти роботи з дитячою книгою в закладі дошкільної освіти. Розкрито роль дитячої книги у формуванні особистості дошкільника, описано типологію дитячих книг та їх елементи; виявлено й обґрунтовано психолого-педагогічні умови та методико-технологічний інструментарій роботи з дитячою книгою, описано методику роботи з літературними жанрами на різних етапах дошкільного дитинства. Подано схему аналізу дитячої книги, контрольні і практичні завдання, дидактичні та довідкові матеріали, конспекти окремих форм роботи з дітьми, батьками, вихователями в закладі дошкільної освіти. Посібник адресований методистам, вихователям закладів дошкільної освіти, студентам і викладачам педагогічних коледжів й університетів, інститутів післядипломної освіти, батькам.
Тесла, Н. Мої винаходи [Текст] : автобіорафія / Н. Тесла; пер. з англ. О. Гординчук. – Л. : Видавництво Старого Лева, 2018. – 132 с. : іл.
Книга Ніколи Тесли «Мої винаходи» допоможе читачеві підняти завісу таємниці, що огортає ім’я цієї геніальної людини. Вперше його спогади були опубліковані в журналі «ElectricalExperimenter» 1919 року. Нікола Тесла в передмові до своєї книги зазначав, що для правильного розуміння і сприйняття його діяльності він змушений зупинитися на враженнях, обставини та подіях своєї юності. Тому що саме вони визначили вибір його професії. Це одночасно і автобіографія, і опису його винаходів, оскільки сам автор вважав, що вони і є його життя. Але технічні подробиці, описані так просто і цікаво, що проковтуються читачем, як захопливий детектив. Знайомство з його батьками і братом пояснює, звідки Тесла отримав такі незвичайні здібності. Правда, не розкриває загадку незвичайних обдарувань цієї сім’ї. У цій книзі подано найбільш повні відомості про Николу Теслу як про людину, його внутрішнє життя, характер і сприйнятті світу. Неможливо переоцінити вплив його відкриттів на життя людства. На його винаходах ґрунтується вся енергетика ХХ століття. Але багато фактів його життя і більшість розробок так і залишилися таємницею. Тому що Тесла вважав, що суспільство поки не готове до величі й добра, тож буде використовувати його винаходу на шкоду собі. Через понад сто років людство почало використовувати дещо, що здавалося раніше фантастичними серед ідей цієї незвичайної людини. Наприклад, бездротове перенесення енергії та інформацї на великі відстані.
Гаффнер, С. Черчилль [Текст] : біографія / С. Гаффнер; пер. з нім. Р. Осадчука. – К. : Видавництво Жупанського, 2019. – 160 с. – (Життєписи).
Постать Вінстона Черчілля (1874–1965), представника давньої аристократичної родини, британського прем’єр-міністра часів Другої світової війни та Нобелівського лауреата з літератури, бентежила уми багатьох істориків. Чудову нагоду дослідити життя Черчілля мав німецький письменник та історик Себастіан Гаффнер, який з 1938 до 1954 року жив у політичному екзилі в Лондоні. Черчілль, який вже у тридцяті роки минулого сторіччя вважався потужною політичною фігурою Великої Британії, під час Другої світової війни став справжнім живим символом британського опору, одним з найвизначніших героїв антигітлерівської коаліції. Життя Черчілля було сповнене несподіваних драматичних злетів і не менш драматичних падінь. 1940 року здавалося, що кар’єра шістдесятип’ятирічного політика залишилася в минулому, проте саме тоді настав його зоряний час. Черчілль одержав владу, коли Велика Британія опинилася на межі катастрофи, проте він зумів з гідністю привести свою країну до великої перемоги. Біографія, яку пропонує читачам Гаффнер, незважаючи на свою лаконічність, зображає Черчілля не лише як державного діяча і політика, але також як воїна, письменника, шукача пригод, надзвичайно багатогранну людину, одного з тих творців світової історії XX століття, які зробили наш світ таким, яким ми його знаємо.
Кралюк, П.М. Петро Конашевич- Сагайдачний – творець української нації? [Текст] / П.М. Кралюк. – Х. : Фоліо, 2019. – 170 с. : іл. – (Великий науковий проект).
Нова книга Петра Кралюка присвячена видатному полководцю, гетьману Петру Конашевичу-Сагайдачному. Автор приділяє увагу творенню образу цього персонажа як у історичній, так і художній літературі. Розглянуто його діяльність у контексті історичних подій на початку XVII ст. Провідною є думка, що Петро Конашевич-Сагайдачний часто опинявся в «точках біфуркації» і від його дій залежав подальший розвиток українських земель, зокрема це стосується чорноморських походів гетьмана, походу на Московію, а також участі в Хотинській битві. У цьому сенсі Петро Конашевич-Сагайдачний визначив низку векторів становлення новочасної української нації.
Сорока, Ю.В. 100 важливих подій історії України [Текст] / Ю.В. Сорока. – Х. : Фоліо, 2019. – 205 с. : іл. – (Справжня історія).
Історія України схожа на мапу, яка містить безліч білих плям. І це не простий збіг обставин, а результат цілеспрямованої державної політики. Протягом століть над тими плямами дбайливо працювали сотні різних людей, найнятих владою метрополій. Ці творці міфів і фейків зробили все для того, щоб наша історія, як і сама Україна, постала перед нащадками у світлі, вигідному для тих, хто намагався асимілювати спадок Київської Русі. Проте час завжди розставляє все по своїх місцях. Тож у цьому виданні ми спробували зібрати події, які сформували ту Україну, котру ми знаємо зараз, і які сприятимуть її розвиткові й надалі. Ми намагалися зосередитися на позитивних подіях української історії, умовно кажучи, на перемогах. Досить довго експлуатувався образ нашої країни як безпорадної жертви, яка постійно страждає, співає сумних пісень і не здатна протистояти зовнішньому тиску. Але заглиблення в реальну історію України доводить, що це не так. Голос минулого промовляє до нас із десятків літописів, документів та історичних розвідок. Відчайдушні герої, незламні воїни, талановиті творці, видатні політичні діячі, геніальні філософи та науковці — ось хто творив історію нашої країни. І, звичайно, треба, щоб про них та їхні досягнення дізналось якомога більше наших громадян. Ця книга є спробою об’єднати під однією обкладинкою найвагоміші моменти нашої історичної спадщини і продемонструвати, що, попри все, Україна пам’ятає своє минуле і має намір, враховуючи свій багатющий історичний досвід, будувати власне щасливе майбутнє.
Огієнко, І. Нариси стародавньої історії України [Текст] / І. Огієнко. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 248 с.
Книга є спробою висвітлення актуальних, але маловідомих проблем стародавньої історії України на широкому тлі історії Європи. У ній читач знайде відповіді на питання: як жили мисливці кам’яного віку на території України і всієї Європи; чи була Україна прабатьківщиною індоєвропейської сім’ї народів; що відомо про походження слов’ян та початки їхньої історії; чи була Київська Русь праукраїнською державою; чи були козаки європейськими лицарями; в чому полягає своєрідність української історії порівняно з історією Російської імперії? Розрахована на викладачів та студентів історичних факультетів вузів, учителів, всіх, хто цікавиться минулим України.
Палій, А. Короткий курс історії України [Текст] / А. Палій. – 3-тє вид. – К. : А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2018. – 120 с. : іл.
Історія грає серйозну роль у сучасності. Вона підносить нам цінні уроки та допомагає зрозуміти причини явищ нашого часу. Щоб дати зрозуміти яким було життя українського народу з давніх часів, була написана книга «Короткий курс історії України». Це своєрідний підручник з історії України, що розповість про її перемоги та поразки, ворогів та героїв, стійкість духу її народу та спроби його підкорити. Завдяки книзі «Короткий курс історії України» читач дізнається: які племена жили на сучасній території України; хто заснував Київ; про період правління українського козацтва; ким був Тарас Шевченко для історії України; з якими проблемами зіткнулася Україна після розвалу Радянського Союзу … та багато іншого!
Свєшніков, І.К. Битва під Берестечком [Текст] / І.К. Свєшніков. – К. : Центр учбової літератури, 2019. – 304 с.
Книга подає короткий але яскравий опис битви під Берестечком 1651 року. Досить ґрунтовний документально засвідчений фактаж дає змогу відчути історичний дух і колорит далекого минулого.
Вусик, О.С. Словник синонімів української мови [Текст] : понад 2500 синонім. гнізд / О.С. Вусик; за ред. д-ра філол. наук проф. А.М. Поповського. – 2-ге вид., допов. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2019. – 576 с.
Словник складає різнобічну характеристику синонімів сучасної української мови. Це плід багаторічної праці автора — письменника. Розрахований на філологів, письменників, журналістів, учителів-словесників, учнівську та студентську молодь, усіх, хто небайдужий до розвитку рідної мови.
Авраменко, О. 100 експрес уроків української [Текст] : [ч. 1] / О. Авраменко. – К. : Книголав, 2018. – 192 с. : іл.
Авраменко, О. 100 експрес уроків української [Текст] : ч. 2 / О. Авраменко. – К. : Книголав, 2018. – 192 с. : іл.
Щоб без проблем освоїти тонкощі спілкування українською, радимо купити книгу «100 експрес-уроків з української». У кишеньковому самовчителі коротко і невимушено пояснюються складні моменти слововживання і побудови фраз. «Холостяк» чи «парубок», «вибирати» чи «обирати», «Пасха» чи «Великдень», «по четвергам» чи «по четвергах» – книжка дає відповіді на численні запитання і виправляє помилки. Спочатку це були відеоуроки, які виходили щотижня на каналі «1+1» і здобули таку популярність, що виникла необхідність в друкованій версії. Так з’явився самовчитель.
Чорнобай, В.П. Китайська мова [Текст] : початковий курс : підручник / В.П. Чорнобай; О.С. Лосєв. – 2-ге вид.,стер. – К. : Знання, 2019. – 238 с.
У Китаї є велика кількість діалектів, які дуже різняться за вимовою, але їх об’єднує єдина писемність — ієрогліфіка. Цей підручник складається з 24 уроків, граматичного словника і фонетичного курсу. Оригінальний навчальний матеріал дає змогу студентам оволодіти звуковою будовою китайської мови, основами усного мовлення та письма в межах поданої лексики і граматики. Розкрито особливості інтонації китайського речення. Призначено для студентів вищих навчальних закладів як для освоєння під час програмного навчання різного рівня, так і для самостійного вивчення (за потреби) китайської мови за стислий період часу.